Kiwanis Club Risør

Vårt motto er «Barn først og fremst».

Kiwanis Club Risør

Kiwanis konsentrerer sin innsats på områder i lokalsamfunnet der stat og kommune av ulike grunner ikke kan gi den nødvendige menneskelige og økonomiske støtte.

Kiwanis Club Risør er en av de eldste klubbene i Norden, organisert 18. februar 1968. Største inntektskilde er utlodding av Kiwanisbåten. Blant de faste aktivitetene klubben arrangerer er Barnas Kiwanisdag, fest for psykisk utviklingshemmede. Kiwanis Club Risør har laget en egen aktivitet som kalles Kiwanis Modellen. Den har som mål å hjelpe barn og ungdom som har spesielle økonomiske problemer. Klubben har eget klubbhus og har en meget aktive medlemmer.

Kiwanis prioriterer sin innsats slik:
  • KIWANIS gir støtte og hjelp til barn og unge, samt funksjonshemmede
  • KIWANIS samarbeider med og assisterer eldre som er alene eller ved syke/aldershjem
  • KIWANIS hjelper spesielt trengende grupper, nasjonalt og internasjonalt
  • KIWANIS oppmuntrer til internasjonal forståelse og samarbeid.

I lokalsamfunnet ønsker KIWANIS å hjelpe der hvor virkelig behov er til stede.

Kiwanishuset

Huset er også tilgjengelig for utleie. Det har en stor sal som har plass til ca. 40 gjester. Det har også eget kjøkken med koke og vaskemuligheter. Kjøkkenet har servise, glass, bestikk og fater i tillegg til kjøleskap og fryse.

Huset blir pusset opp med jevne mellomrom og fremstår per dags dato som meget attraktivt og flott lokale. Salen er også ypperlig for møter og konferanser. Det er montert en Samsung 65 tommer TV som kan benyttes og det er trådløst internett tilgjengelig.

Send forespørsel på epost til risor@kiwanis.no

Huset eies av Kiwanis Club Risør (KCR) og leies også av andre foreninger. Huset kan leies ut til festligheter som f. eks. konfirmasjon, bryllup, seminar, jubileum osv.

Ta kontakt dersom du har noen spørsmål! Spørsmål kan rettes til Sven Ordahl på 92 68 54 50

Hva gjør vi

For å kunne ha den store gleden å hjelpe, trenger vi penger. De største bidragene kommer fra følgende aktiviteter:

• Båtlotteriet
  • Grasrotandelen
  • Montere julelysene for Risør By
  • Div. andre dugnader

KC Risør lyser jula inn !

Møter

Vi har møter på Kiwanis Huset hver onsdag kl. 19:00 bortsett fra sommerferie, jul og påskeferier. Siste onsdagen hver måned er satt av til et temamøte. Det kan være en som foreleser om et tema eller andre aktiviteter som engasjerer (f. eks. vinsmaking).

Vil du bli medlem ?

Kiwanis Club Risør er en åpen klubb og vi vil gjerne ha flere medlemmer som kan være med å hjelpe barn og ungdom i Risør og i verden ellers. Meld deg på i denne portalen eller ta kontakt med en av medlemmene i klubben !