– Vi kommer nok til å selge denne, sier de da de får båten overrakt hos Risør båtsenter på Krana, mandag ettermiddag.

Kommer godt med

Loddpengene blant annet fra Sivertsen og Gustavsen, kommer godt med hos Kiwanis.

– I helga for eksempel, fikk Risør håndballklubb og TV-aksjonen en sjekk på 10.000 kroner av oss. Tidligere i uka delte vi ut refleksvester til førsteklassingene i kommunen, forteller styremedlem i Kiwanis Club Risør, Hallvard Ellefsen.

Han kan fortelle at de har flere lokale prosjekter de støtter gjennom året. Blant de faste aktivitetene klubben arrangerer er Barnas Kiwanisdag og fest for psykisk utviklingshemmede.

Ny rekord

Det er solgt mange flere lodd enn de Sivertsen og Gustavsen har kjøpt. Faktisk flere enn noen gang tidligere.

– I fjor hadde vi rekord med 7.700 solgte lodd. I År har vi slått denne rekorden med mer enn 500 lodd. 8.272 lodd har Kiwanis Club Risør solgt i år, sier Ellefsen.

Klubbens nye president Karl Petter Nylén skyter inn at halvparten av loddene nå er digitale. Også han er veldig fornøyd med loddsalget i år.

Foto og tekst: Iver Sørdahl. Nyheten er et resymé av en artikkel i Aust Agder Blad, se: Kiwanis Club Risør, Lotteri | Magne og Tom vant båt sammen: – Vi kjøpte lodd for å støtte en god sak, ikke for å vinne