Kiwanis støtter Risør Håndballklubb og barnekreften

Espen og Harmen fikk 35.000 av Kjersti og Asbjørn!

Det vil si de mottok gavene fra Risør Håndballklubb og Kiwanis på vegne Barnekreftoreningen som har årets TV-Aksjon.

Risør Håndballklubb ga alt de hadde skrapet sammen i forbindelse med sitt Gullsløyfearrangement i Risørhallen lørdag.

– Alt vi har fått inn på loddsalg, billettinntekter og overskudd av kiosksalget, gir vi til Barnekreftforeningen, sa Kjersti Kjelstad i håndballklubben da hun overrakte sjekken på 25.000 kroner til Espen Hageli Henriksen og Harmen Boiten fra Barnekreftforeningen i Agder.

– Betyr mye

Asbjørn Aanonsen i Kiwanis Club Risør som også er med og sponser Gullsløyfearrangementet, overrakte samtidig en sjekk på 10.000 kroner til Barnekreftforeningen på vegne av klubben.

– Disse bidragene betyr veldig mye for Barnekreftforeningen. Det er en bekreftelse på at det vi gjør er viktig, sier Hageli og Boiten.

Hageli synes det er ekstra hyggelig å se at så mange støtter foreningen og at de har Risør Håndballklubb i ryggen.

– At en liten klubb som Risør Håndballklubb gir så mye er rørende, sier han.

Årets TV-aksjon går til Barnekreftforeningen, som skal etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan barn med alvorlig sykdom og familien deres bo sammen mens barnet får behandling.

Foto og tekst: Iver Sørdahl. Nyheten er et resymé av en artikkel i Aust Agder Blad, se: TV-aksjonen 2024, Barnekreftforeningen | Espen og Harmen fikk 35.000 av Kjersti og Asbjørn

Klikk på bildet for større utgave.